Motoryzacja w czasach pandemii: raport z rynku i trendy zakupowe - Poradnik

Od momentu, gdy pandemia przybrała na sile, a następnie zmusiła większość krajów do wprowadzenia ograniczeń w bardzo krótkim czasie, gospodarka światowa zaczęła tracić na wartości Odpowiednio, branża motoryzacyjna bardzo szybko zaczęła reagować na spadający popyt

Motoryzacja

Motoryzacja w czasach pandemii" Wpływ na rynek samochodowy

Pandemia Covid-19 miała poważny wpływ na gospodarkę całego świata, w tym na rynek motoryzacyjny. Od momentu, gdy pandemia przybrała na sile, a następnie zmusiła większość krajów do wprowadzenia ograniczeń w bardzo krótkim czasie, gospodarka światowa zaczęła tracić na wartości. Odpowiednio, branża motoryzacyjna bardzo szybko zaczęła reagować na spadający popyt. W miarę jak pandemia kontynuowała swoje szaleństwo, liczba osób odwiedzających salon samochodowy drastycznie spadła. W rezultacie wiele rodzajów samochodów zostawionych na dłuższy czas w salonie. W istocie, sprzedaż samochodów spadła o połowę, a producenci masowo przestali produkować nowe modele.

Trendy zakupowe w czasach pandemii

Wraz z kwarantanną, zarówno sprzedaż samochodów nowych, jak i używanych zmalała, co prowadziło do spadku ceny. Większość ludzi, którzy nadal kupowali samochody, to ci, którzy potrzebowali w nich przemieszczać się do pracy lub dla celów medycznych. Na podstawie nowych trendów, zmiana w zakupach samochodów ma przełożenie na sektor sprzedaży. Warto zauważyć, że samochody w kategorii SUV, w miarę jak pandemia zaczęła tracić na sile, stały się coraz bardziej popularne. Ponieważ coraz więcej pracowników zaczyna pracować zdalnie z domu, potrzebują samochodów o większym rozmiarze i pojemości silnika. Z drugiej strony, ludzie, którzy kupują samochody do krótkich przemieszczeń, coraz częściej zaczęli decydować się na modele hybrydowe lub elektryczne ze względu na emisję gazów i korzyści podatkowe.

Raport z rynku motoryzacyjnego w Polsce

Rynek samochodowy w Polsce nie jest izolowany od wpływu pandemii. Można zauważyć spadek sprzedaży samochodów, który wyniósł około 40% w porównaniu do poprzedniego roku. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy było sprzedawanych około 343 tysięcy samochodów, o około 224 tysiące mniej niż w 2019 roku. Wbrew temu trendowi, polscy klienci, którzy kupują samochody nowe, zaczęli bardziej interesować się samochodami hybrydowymi i elektrycznymi. Co więcej, polscy klienci coraz chętniej decydują się na stosowanie finansowania leasingowego i kredytowego. Jednym słowem, rynek samochodowy w Polsce nadal się adaptuje na nowe warunki, ale wciąż oczekuje powrotu do bardziej przyjaznej dla biznesu gospodarki.

https://motor.org.pl/